مرکز تخصصی چاپ متین

مرکز تخصصی چاپ متین ارائه دهنده تخصصی انواع چاپ کارت ویزیت | چاپ سربرگ اداری | چاپ ست اداری و مدیریتی | چاپ بروشور | چاپ پوستر | کاتالوگ | چاپ بنر و استند

مرکز تخصصی چاپ متین

مرکز تخصصی چاپ متین ارائه دهنده تخصصی انواع چاپ کارت ویزیت | چاپ سربرگ اداری | چاپ ست اداری و مدیریتی | چاپ بروشور | چاپ پوستر | کاتالوگ | چاپ بنر و استند

تکنیک چاپ لیبل


چاپ لیبل یک راه مقرون به صرفه ولی بسیار عالی برای شناساندن نام نشان نام تجاری شما می باشد که براحتی می توانید با چسباندن برند خود برروی محصولات خودتان آن محصول را به خودتان منسوب بکنید.

یکسری تکنیک چاپ لیبل وجود دارد که شما باید آن موارد را رعایت کنید.

در درجه اول باید آن محصولی را که قرار است روی آن برچسب بزنید را اندازه بگیرید و براساس آن نسبت طراحی و سپس  نسبت به چاپ لیبل اقدام بکنید.

نکته دوم باید شما باید محلی که قرار است لیبل بچسبد کجا باید باشد آیا قرار است آن لیبل در معرض آب و باران و یا قرار است در یک کارتن محفوظ شده قرار بگیرد و براساس محل قرار گیری لیبل شما باید جنس لیبل خودتان را انتخاب کنید اگر قرار است در معرض باد و باران قرار بگیرید سعی کنید از یک لیبل سلفون دار استفاده بکنید که بسیار در برابر آب مقاوم می باشد و اگر قرار نیست در معرض هوا قرار بگیرد براحتی می توانید از یک لیبل ساده استفاده کنید و هزینه خودتان را نیز کمتر بکنید

نکته سوم چاپ لیبل می باشد باید جوهر بکار رفته برای چاپ لیبل به گونه ای باشد که در برابر ضربه و شی تیز خط و خش نخورد و آسیب نببیند باید شرکتی که قرار است چاپ لیبل شما را انجام بدهد محصولات خودش را گارانتی بکند که لیبلی که قرار است چاپ بشود حداقل یکسال دوام داشته باشد.

سعی کنید سایز بندی برچسب خودتان را به گونه ای انتخاب بکنید که برای آن محصول بسیار مناسب باشد و از شی شما خارج نشود و به اندازه آن محصول شما باشد و سایز بندیش بسیار مناسب باشد.

سعی کنید قبل از ارسال محصول یا خدمات خود دقت بکنید که مدرک شناسایی برند شما که همان لیبل می باشد روی محصول شما قرار گرفته باشد و بعد ارسال صورت گرفته بشود. وجود لیبل نوعی برند و شناسنامه ای برای محصولات شما می باشد.

در چاپ افست هرچه تعداد سفارش خودتان را افزایش بدهید سبب ارزان تر و مقرون به صرفه تر شدن چاپ لیبل خودتان می شود در نتیجه سعی کنید در طراحی لیبل خود نهایت دقت را داشته باشید و سپس اقدام به چاپ لیبل بکنید زیرا لبیل بعنوان یک شناسنامه و سفیر برند شما در بین مشتریان شما خواهد بود در نتیجه در انتخاب لیبل و سایزبندی لیبل خود نهایت دقت را داشته باشید.

ما سعی کردیم در این مقاله یکسری تکنیک چاپ لیبل را برای شما بیان کنیم امیدوار هستیم در مقالات دیگر به بخش های مهم تری از چاپ لیبل فوری و یا چاپ لیبل ارزان برای شما بیان بکنیم.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

ما قصد داریم در ادامه آموزش ها و مطالب گذشته در خصوص آموزش کار با فتوشاپ، طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ را به شما آموزش بدهیم که امید مورد فایده واقع شود و بتوانید نهایت استفاده را از این مقاله ببرید.

اگر قصد طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ را دارید و همچنین اگر قصد چاپ آنرا دارید باید یکسری اصول همیشگی چاپ را رعایت کنید.

ما اصول اولیه را در طراحی تراکت با فتوشاپ ، طراحی بروشور با فتوشاپ برای شما بیان کردیم ولی برای اون سری از دوستانی که در این قسمت آموزش با ما آشنا شده اند مجدد بیان می کنیم.

(توجه داشته باشید این آموزش و اصول برای زمانی است که شما قصد چاپ کارت ویزیت خودتان را دارید باید این اصول را رعایت بفرمایید و سعی کنید در طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ این نکات را رعایت بکنید)

۱-برای چاپ کارت ویزیت، شما باید پنجره ای که می خواهید کارت ویزیت تان را در آن طراحی بکنید را بصورت Cmyk باز بکنید.(بصورت تصویری این آموزش داده خواهد شد).

۲- کارت ویزیت خودتان را در ابعاد ۹ در ۶ ، ۸٫۵ در ۴٫۸ و یا بصورت مربعی ۵٫۵ در ۵٫۵ طراحی بکنید.

۳- برای کارت ویزیت های ۸٫۵ در ۴٫۸ باید از هر طرف ۳ میلی متر و برای کارت ویزیت های ۹ در ۶ از هر طرف ۵ میلی متر خط برش ایمن را باید رعایت بکنید. یعنی نباید در این محدوده نوشته خاصی را قرار بدهید زیرا ممکن است در هنگام برش، مطالب اصلی شما حذف بشود. البته این به آن معنا نیست که شما در آن فواصل ۳ یا ۵ میلی متر هیچ طرحی را قرار ندید و خالی و یا سفید بگذارید بلکه باید اون قسمت ها رو هم طراحی بکنید فقط نباید لوگو یا نوشته هایی که ممکن است در هنگام برش بریده بشوند را در آن قسمت قرار بدهید.

۴- برگه ای که قرار ایجاد بکنید با رزلوشن ۳۰۰ ایجاد بکنید که افت کیفیت پیدا نکند و باعث می شود کیفیت چاپتون به مراتب افزایش پیدا بکند.

این آموزش بصورت گام به گام بهمراه تصویر توضیحاتی رو خدمتتون اعلام میکنیم امید است این توضیحات مفید واقع شود.

یکسری از ابزارها در آموزش تراکت با فتوشاپ برای شما بیان شده است و می تونید از اون آموزش هم نیز استفاده بکنید. این آموزش براساس فتوشاپ ۲۰۱۵ می باشد.

گام اول آموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

در مرحله اول با استفاده از دکمه میانبر Ctrl+N یا از سربرگ File برروی گزینه New کلیک بکنید. در پنجره باز شده طول و عرض کارت ویزیت خودتان را براساس اون سایزی که قصد چاپ دارید سایز بندی بکنید. ما در اینجا براساس سایز ۹ در ۶ طراحی میکنیم.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

گام دوم

در این مرحله سعی کنید در آن پنجره باز شده Resolution را در حالت ۳۰۰ قرار بدهید. همچنین در قسمت Color Mode در حالت CMYK قرار بدهید. در انتها برروی دکمه Ok کلیک بکنید.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

گام سوم

در این مرحله با استفاده از ابزار New Guides که در سربرگ View می باشد می تونید حد و حدود خط برش ایمن را برای کارت ویزیت خودتان ترسیم بکنید. یعنی قبل از اینکه طرحی را بخواهید برروی کارت ویزیت خود لحاظ بکنید این خطوط ایمن را رعایت بکنید. چون پنجره ای که باز کردیم در ابعاد ۹ در ۶ می باشد در نتیجه شما نیز باید از هر طرف ۵ میلی متر جدا بکنید. با زدن برروی گزینه New Guides پنجره ای برای شما باز می شود که باید در آن پنجره ۵/. را وارد بکنید و برای آن سمتش یا باید ۵٫۵ بزنید یا باید ۸٫۵ را وارد بکنید.

یک روش راحت تر برای این کار که می توانید انجام بدید این است که کافی است به سربرگ View تشریف ببرید و از زیر گروه View برروی گزینه New Guide Layout کلیلک بکنید. در پنجره باز شده در قسمت Margin می توانید از بالا و پایین و راست و چپ اندازه دلخواه خودتان را بصورت یکجا وارد بکنید یعنی شما وقتی می خواهید از هر طرف ۵ میلی متر Guide ایجاد بکنید کافی است همه خونه ها رو ۵ میلی متر قرار بدهید.÷

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

گام چهارم

در این مرحله شما با استفاده از ابزار کناری در فتوشاپ برروی گزینه Rounded Rectangle Tool که دکمه میانبر آن U می باشد کلیک بکنید. در قسمت بالایی نوار ابزار در قسمت wide را در حالت ۸۲۰px ، در قسمت Height در حالت ۸۰px و Radius را در حالت ۱۵px قرار بدهید.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

گام پنجم

در این مرحله برای انتخاب رنگ دلخواه می توانید برروی آن لایه دوبار کلیک کرده و در پنجره باز شده برروی Color Overlay بزنید و رنگ دلخواه خودتان را در حالت Cmyk وارد بکنید. ( K:0 Y:92 M:96 C:0 )

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

گام ششم

در این مرحله بعد از انتخاب آن لایه برروی دکمه میانبر Ctrl+T و یا از سربرگ Edit برروی گزینه Free Transform Path کلیک بکنید. در قسمت نوار ابزار بالای Horizontal Skew را در حالت -۲۰ درجه قرار بدهید. که اون مستطیل به حالت زاویه دار قرار بگیرد.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

گام هفتم

در این مرحله محل قرار گیری طرح بروی کارت ویزیت خود را تنظیم بکنید و هرجایی که فکر می کنید بهترین حالت را دارد قرارش بدهید.برای این می توانید با استفاده از ابزار Move tool با دکمه میانبر V این کار رو انجام بدهید.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

گام هشتم

در این مرحله معکوس همین طرح را روبروی همین طرح قرار بدهید با رنگ دیگر. برای ایجاد لایه دیگر می توانید با استفاده از دکمه میانبر Ctrl+Alt و یا با استفاده از ابزارهای پایین فتوشاپ Creat a new Layer می توانید یک لایه جدیدی را ایجاد بکنید. و دقیقا بارنگ دیگری در طرف دیگر کار قرار بدهید.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

گام نهم

در این مرحله با استفاده از ابزار  Rectangle Toolیک مستطیل در وسط کارت ویزیت ایجاد بکنید تا بتوانید قسمت لوگو را از قسمت توضیحات مخصوص به آدرس و ایمیل و یا سایر موارد تفکیک بکنید. و طبق روش گفته شده در مراحل قبل رنگش رو به دلخواه انتخاب بکنید.

برای آشنایی هر چه بیشتر در خصوص درج مطالب مرتبط با کارت ویزیت می توانید مقاله نکات ضروری کارت ویزیت را با دقت مطالعه بفرمایید.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

business-card9-1

گام دهم طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

در این مرحله با استفاده از ابزار Ellipse چندین مربع در فواصل مختلف ایجاد می کنید. رنگ بندی ها رو هم متناسب با طرحتون انتخاب بکنید.

business-card10

business-card10-1

گام یازدهم

در این مرحله شما با استفاده از ابزار Custom Shape tool در نوار ابزار کناری فتوشاپ می توانید هر شکلی را بصورت پیش فرض استفاده کنید. با انتخاب این نوار ابزار در قسمت بالای طرح مورد دلخواه خودتان را انتخاب کنید و اگر طرح دلخواه خودتان را نتوانستید پیدا بکنید می توانید از طریق اینترنت آن طرح رو انتخاب بکنید و درون دایره های ایجاد شده قرا بدهید.

business-card11

business-card11-1

گام دوازدهم

در این مرحله می توانیم اسم سازمان خودتان را بالای آن خط جدا کننده قرار بدهید و لوگوی تان را روبروی آن خط جدا کننده قرار بدهید

business-card12

گام سیزدهم

در این مرحله برای طراحی پشت کارت ویزیت تون اون قسمت های مستطیل روی کارتون رو کپی کرده و در برگه جدیدی که طبق آموزش داده شده است در ابتدا Paste می کنیم.

گام چهاردهم

در این مرحله شما لایه مشکی رنگ را انتخاب کرده و دکمه میانبر Ctrl+T فشار می دهید و سپس برروی همان لایه کلیک راست کرده و در پنجره باز شده برروی گزینه Horizontal Position کلیک بکنید.

business-card14

business-card14-1

گام پانزدهم

در این مرحله از لایه مشکی یک کپی می گیرید با استفاده از دکمه میانبر Ctr+Alt و سپس مجدد با فشردن دکمه میانبر Ctrl+T یک حاشیه ای دور لایه مشکی ایجاد می شود و مجدد برروی Horizontal Position کلیک کرده تا یک مستطیلی که ضلع پایینیش از بالایش بزرگتر باشه برای شما ایجاد بشود. این مستطیل ایجاد شده را با استفاده از ابزار Move(V) در وسط کارت ویزیت خود قرار بدهید.

business-card15

گام شانزدهم

در این مرحله از لایه قرمز مجدد یک کپی کرده و در آن طرف کارت ویزیت خود قرار بدهید. مجدد دکمه میانبر Ctrl+T را فشار می دهید و برروی موس کلیک راست کرده و گزینه Horizontal Position را انتخاب بکنید که طرح دقیقا به شکل قرینه تبدیل بشود

business-card16

گام هفدهم

در این مرحله در مرکز کارت ویزیت لوگو بهمراه اسم سازمان تان قرار می دهید تا به زیبایی کارت ویزیت تان کمک بکند.

business-card17

امیدوار هستیم مقاله آموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ هم برای شما مفید بوده باشد. سعی میکنیم بخش های مختلف و کار با نرم افزار فتوشاپ را برای شما آموزش بدهیم.

تا برای چاپ کارت ویزیت و یا هر چاپ دیگری بابت طراحی هزینه رو پرداخت نکنید.در این آموزش دیدید که طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ چقدر راحت و آسان می باشد و به راحتی قابل استفاده برای همگان می باشد

منتظر سایر مقالات ما در خصوص کار با نرم افزار فتوشاپ باشید.

اصول طراحی چاپ فاکتور


ما قصد داریم در این مقاله اصول طراحی چاپ فاکتور را برای شما بیان بکنیم و این نکته را باید تاکید کنم که اهمیت خاصی ندارد شما دارنده یک کسب کار بزرگ یا کوچکی هستید . این نکته بسیار مهم است که وجود فاکتور و از همه مهم تر اصول طراحی چاپ فاکتور که باعث اهمیت بخشی به سازمان شما می باشد چه مواردی باید باشد.

فاکتور یکی از مهم ترین اسناد مورد نیاز هر سازمان برای پیگیری جریان نقدینگی هر ارگانی می باشد. چاپ فاکتور این کمک را به شما می کند تا حساب های دریافتی و خروجی خودتان را بعنوان یک سند قانونی و قابل پیگیری و رهگیری نزد خود نگهداری کنید تا بتوانید به راحتی از کسب کار خودتان بطور قانونی و شفاف محافظت بکنید.

وجود فاکتور برای هر سازمانی امری بسیار واجب و اجتناب ناپذیر است و قصد نداریم در این مقاله در خصوص اهمیت چاپ فاکتور برای هر سازمانی برای شما توضیحاتی را ارائه بدهیم قصد داریم در این مقاله بیشتر اصول طراحی چاپ فاکتور را برای شما گوش زد بکنیم.

در بسیاری از نرم افزار های گرافیکی همچون فتوشاپ ، کورل و … و یا با استفاده از یکسری قالب های آماده طراحی موجود در اینترنت می توانید طرح نزدیک به ایده خودتان را انتخاب بکنید و با استفاده از این نرم افزار های قید شده تغییراتی را متناسب با نیازمندی های سازمان خودتان تنظیم بفرمایید.

و یا همچنین می توانید از ابتدا یک طراحی بصورت کاملا اختصاصی برای خود تنظیم کنید.

اگر قصد دارید با استفاده از الگوهای آماده چاپ فاکتور اختصاصی طراحی بکنید باید این الوگو را کاملا شخصی سازی بکنید یعنی لوگو و رنگ فاکتور نیازمندی های مندرج در فاکتور را بصورت کاملا شخصی مرتب بکنید. و به راحتی از آن یک خروجی بگیرید و اگر قصد چاپ فاکتور فوری را دارید به راحتی می توانید خروجی گرفته شده را به یک مرکز معتبر چاپ در کشور بسپارید و خدمات چاپی خودتان را به آنها بسپارید.

قصد داریم در ۴ گام اصول طراحی فاکتور را برای شما بیان کنیم

یک: ابتدا یک قالب کاملا متناسب با نیازمندی خودتان از اینترنت انتخاب بفرمایید.

دو: عکس های مورد نظر خودتان برروی فاکتور آپلود کرده

سه: مطالب مورد نیاز خودتان را در فاکتور درج نمایید

چهار: از فاکتور نهایی خود یک خروجی بگیرید

اگر بعد از طراحی فاکتور قصد چاپ فاکتور را دارید باید اصول طراحی چاپ فاکتور را باید رعایت بفرمایید از جمله این موارد:

یک: سایز فاکتور خودتان بستگی به سایزی که نیاز دارید انتخاب بفرمایید. دقت کنید سایز بندی را دقیق متناسب به نیاز خود و همچنین چاپخانه مرتب بکنید.

دو : کد رنگی طراحی خودتان را براساس CMYK طراحی بفرمایید

سه: برای خلاصی برش باید از هر طرح ۵ میلی متر از لبه کار حاشیه امن قرار بدهید. دقت کنید این خلاصی برش به معنی این نیست که شما ۵ میلی متر از طرح خودتان کسر بکنید و حاشیه سفید قرار بدهید و طرحتان را طراحی بکنید باید شما پس زمینه طرح خودتان را بسط بدهید و نوشته ها ، لوگو و مطالب مهم خودتان را باید در آن حاشیه امن قرار بدهید.

چهار: سعی کنید از نوشتن کلمه شماره در باکس شماره خودداری بکنید زیرا محل شماره بعد از بعد از فرم بندی مشخص می شود.

پنج: برای خط پرفراژ ۱۲ میلی متر از بالای خلاصی پرفراژ قرار بدهید و نوشته های خودتان را ۱۲ میلی متر از بالا فاصله بگذارید.

شش: سعی کنید از فایل های خودتان خروجی PDF و یا JPEG بگیرید.

هفتم: چون گرماژ کاغذهای فاکتور معمولا بین ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ گرمی تحریر می باشد سعی کنید از طرح های تمپلات تمام رنگی استفاده نکنید.

هشتم: اگر قصد دارید لوگوی خودتان را در پس زمینه فاکتور لحاظ کنید سعی کنید حالت شفافیت لوگوی خودتان را در حالت ۷ درصد و یا کمتر قرار بدهید.

یک قالب را انتخاب بکنید و شروع به شخصی سازی آن قالب بکنید. اگر قالبی که انتخاب کردید لایه باز بود به راحتی می تونید متن ها و تصاویرش را عوض بکنید و یک فاکتور کاملا اختصاصی برای خود تنظیم بکنید.

نام تجاری یا لوگوی خودتان را به فاکتور اضافه بکنید

وجود یک لوگو و نام تجاری سازمان خودتان برروی یک فاکتور باعث می شود وقتی مشتریانتان فاکتور شما را دریافت می کند به سرعت به یاد سازمان و مجموعه شما بیافتن و به راحتی بتواند برای نوبت های بعد به شما رجوع کنند.

چاپ فاکتور جدید را برای مشتریان خودتان ایمیل بکنید

به دلیل بروز تقلب و سرقت برند و نام تجاری در دنیای امروز هر گونه تغییر در فاکتور خودتان که لحاظ شد به سرعت فاکتور اصلی خودتان را برای مشتریانتان ایمیل بکنید تا از بروز هر گونه تقلب در نام و برند شما جلوگیری بشود و به مخاطبین خود این نکته را بگویید که وجود هر گونه تغییراتی در فاکتور خودتان به سرعت برای مشتریانتان ارسال می شود که خیالتان از هر گونه کپی برداری و تقلب و دست بردن در فاکتور سازمانی شما جلوگیری شود.

ما سعی کردیم در این مقاله اصول طراحی چاپ فاکتور را برای شما بیان کرده باشیم امید است که مفید واقع شده باشد و بتوانید در سلسله مقالات آینده آموزش طراحی فاکتور با فتوشاپ و یا طراحی فاکتور با ورد را برای شما بیان بکنیم تا اینکه شما بتوانید به راحتی طراحی فاکتور و سپس چاپ فاکتور ارزان ، بسیار زیبا و اختصاصی با کمترین هزینه داشته باشید.

اهمیت چاپ لیوان کاغذی


ما در جهانی که زندگی می کنید دارای انواع روش های تبلیغاتی بروز و جذاب هست که هر یک از این روش ها به خودی خود می تواند بسیار بااهمیت و به نوبه خودش بسیار ضرروی و کاربردی باشد.

بسیار از سازمان ها برای تبلیغات محصولات خود معمولا رو به سمت روش های سنتی پر کاربرد تبلیغات همچون چاپ تراکت ، بیلبورد در سطح شهرها ، آگهی های تلویزیونی و …

درحالیکه یکسری از تبلیغات کمتر شناخته شده ای هم هنوز که هنوز است وجود دارد که از ظرفیت های آنها برای تبلیغات استفاده نمی شود که هم هزینه کمی دارد ولی جذابیت و اعتبار بخشی زیادی به هر سازمان می دهد از جمله این تبلغات می توانیم به چاپ لیوان کاغذی و اهمیت چاپ لیوان کاغذی اشاره بکنیم

لیوان کاغذی یک روش بسیار مدرن و جدیدی می باشد که چندسال است از این ظرفیت هر سازمانی برای تبلیغات خود از آن استفاده می کند.

خود لیوان کاغذی و بخصوص لیوان های پلاستیکی یا یکبار مصرف به اصطلاح سالیان سال هست که از آن برای مصارف کوتاه استفاده می شود و در سال های آینده از لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف بخاطر مضراتی که برای محیط زیست دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های چاپ در دنیا به این فکر افتادند که صنعت تولید لیوان یکبار مصرف را بصورت شخصی سازی برای سازمان ها تبدیل بکنند.

که این صنعت هم طبیعتا در کشور ما هم درحال اجرا در حال اجرا می باشد. ما بیشتر در این مقاله قصد داریم به اهمیت چاپ لیوان کاغذی بپردازیم تا مراحل ساخت و چاپ طرح برروی لیوان کاغذی به هر حال امید می رود در مقالات آینده بطور مفصل تر در خصوص روش ساخت و چاپ لیوان کاغذی مطالبی را به عرض شما برسانیم.

اهمیت چاپ لیوان کاغذی در سال های اخیر برای سازمان ها بسیار زیاد شده است زیرا با وجود پیشرفت دنیای تبیلغات و بازاریابی وجود چاپ لیوان کاغذی برای هر سازمانی بیش از بیش با اهمیت تر شده است.

هر سازمانی به دنبال شخصی سازی همه وسایل و تجهیزاتی که درحال استفاده از آن هست می باشد. از خودکار و چاپ پوستر دیواری (بعنوان دیوار شرکت) تا هک لوگو برروی درب ساختمان و چاپ کارت ویزیت و …

که وجود چاپ لیوان کاغذی در هر سازمانی اگر ارزشش بالاتر از بقیه موارد نباشد کمتر نیست.

زیرا وقتی کسی به سازمان شما مراجعه می کند به دنبال این است که گوشه گوشه سازمان شما به مخاطبتان این نکته را برساند وارد چه سازمان یا چه ارگانی شده است از در و دیوار تا لیوانی که قصد آب خودن یا چای خوردن در آن را دارد. به این خاطر اهمیت چاپ لیوان کاغذی در این دوره بسیار اهمیت پیدا کرده است.

شما باید سعی کنید طراح لیوان کاغذی خودتان را به گونه ای طراحی کنید که رنگ سازمانی و لوگو و مشخصات با اهمیت شما بطور واضح و کامل داخل آن درج شده باشد و هیچ نکته از قلم نیافتد.

البته این نکته هم گفته بشود نباید شما در طراحی لیوان کاغذی خودتان همه مطالب غیرضرروی و بی اهمیت که باید برروی کارت ویزیت و یا برروی بروشور قرار بگیرد را برروی لیوان کاغذی درج بکنید.

نکات طراحی لیوان کاغذی

نکته اول: سعی بکنید به هر شرکتی که قصد دارید خدمات چاپ لیوان کاغذی خودتان را به آن شرکت بدهید باید از نسخه نرم افزاری آن شرکت برای جایگزاری لوگوی خودتان استفاده بکنید. نکات بسیار تخصصی وجود دارد که امیدواریم در مقالات آینده بصورت تخصصی تر در این خصوص ورود بکنیم و هر بندش رو بطور مفصل برای شما شرح بدهیم.

نکته دوم: سعی بکنید در انتخاب رنگ نهایت دقت را داشته باشید. شما می توانید از رنگ سازمانی خودتان هم برای پس زمینه کلی طراحی تان استفاده بکنید و هم می توانید پس زمینه خودتان را سفید نگهدارید و فقط لوگوتان برروی آن پس زمینه قرار بگیرد.

نکته سوم: در طراحی لیوان کاغذی دقت بکنید مطالب ضرروی را داخل آن بگنجانید و به دنبال حداقل کردن نوشته و یا مطلب باشید اگر بتوانید فقط از لوگو استفاده بکنید شاید بهترین نوع طراحی باشد. ولی اگر سایت شما ، آدرس ایسنتاگرام و یا آدرس سازمان شما و یا شعار سازمانی شما اهمیت دارد می توانید یکی از این موارد رو زیر لوگوی بگنجانید.

مزیت چاپ لیوان کاغذی

مزیت های زیادی چاپ لیوان کاغذی نسبت به لیوان یکبار مصرف پلاستیکی دارد که به بخشی از این موارد اشاره می کنیم:

مزیت اول: لیوان کاغذی برای محیط زیست و جذب محیط زیست بسیار عالی می باشد و جز محصولات تجدید پذیر در محیط می باشد. و ایراد بزرگی که لیوان یکبار مصرف پلاستیکی دارد عدم تجدید پذیری و ناسازگاری با محیط زیست می باشد که به شدت به محیط آسیب می زند.

مزیت دوم: نکته بعدی لیوان کاغذی برای نوشیدنی های گرم بسیار مفید می باشد ولی لیوان های پلاستیکی در معرض دمای بالا به شدت سرطان زا و بشدت برای سلامت آسیب زا می باشد.

مزیت سوم: شما فقط روی لیوان کاغذی می توانید لوگو و برند سازمان خودتان را برروی آن هک و چاپ بکنید و این قابلیت برای لیوان های پلاستیکی وجود ندارد.

امیدوار هستم توانسته باشیم در این مقاله اهمیت چاپ لیوان کاغذی را برای شما بیان کرده باشیم و در این مقاله هم به بخشی از مزیت های چاپ لیوان کاغذی اشاره ای شد و در سایر مقالات به بخش های دیگر چاپ لیوان کاغذی اشاراتی می کنیم.

نکات ضروری در طراحی ست اداری


در دنیای مدرن امروز هر سازمان و نهادی به دنبال یک سازمان منسجم و یک دست و قوی می باشد که بتواند با بقیه رقبای خود بصورت جدی وارد رقابت بشود.

سعی میکند این رقابت را علاوه بر قیمت و کیفیت در حوزه ظاهر سازمانی خود هم رعایت بکند. این ظاهر شامل موقعیت مکانی سازمان گرفته تا دیزاین داخلی سازمان گرفته تا بخش های چاپی یک سازمان.

ما سعی کردیم تمام تجربیات سالیان طراحان مجموعه چاپ متین را برای شما به تحریر در بیاورید تا اینکه بتوانید از سلسله نکات ضروری در طراحی ست اداری را برای شما بیان بکنیم و امیداور هستیم که این مقاله نکات ضروری در طراحی ست اداری برای شما مفید واقع بشود.

برای انتقال و پیاده سازی تجربیات به سیستم نیازمند رعایت یکسری اصول و استاندارد های اولیه چاپ می باشد که باید این موارد رو رعایت بکنید.

ما سعی میکنیم در این مقاله نکات ضروری در طراحی ست اداری علاوه بر نکات ضرروی و استانداردهای چاپ نکاتی در خصوص طراحی و دیزاین ست اداری به شما ارائه بدهیم.

نکته اول

در طراحی ست اداری مهم ترین نکته و پیش از هر چیز ابتدا باید شما به کد رنگی خود نهایت توجه را داشته باشید. این کد رنگی اساس شکل گیری رنگ سازمانی یک شرکت را خلق می کند. شما اگر به کد رنگی خود دقت نکنید و به این نکته توجه نکنید که قرار است با چه سیستم چاپی ست اداری شما قرار است چاپ بشود باعث می شود تمام زحمات خود در طراحی ست اداری از بین برود.

نکته دوم

انتخاب فونت مناسب و خوانا متناسب با فونت لوگو و یا نامه های ارسالی که قرار است در آن متن هایی نوشته بشود بسیار ضرورت دارد.

لذا انتخاب یک فونت زیبا و شکیل و در عین حال متناسب با فونت نوشتاری سازمانی شما بسیار مهم و ضروری می باشد.

نکته سوم

بکار گیری یکسری تصاویر متناسب با عملکرد سازمانی شما که هر شخصی با روئیت این چاپ ست اداری شما نیازی به خواندن نوشته های داخل آن برگه نکند و کاملا گویا باشد که این نامه از طرف چه سازمانی به دست آن رسیده است.

لذا وجود یکسری تصاویر زیبا و متناسب برای تاثیر پذیری ست اداری شما بسیار کمک می کند. این نکته را هم توجه کنید بعضی وقت ها نبود یک تصویر از بودن آن تصویر سودمند تر خواهد بود لذا اگر قصد دارید از تصویر در طراحی ست اداری خود استفاده بکنید سعی بکنید یک انتخاب عالی و مناسب داشته باشید.

نکته چهارم

سعی کنید در طراحی از فضایی که می توانید طراحی بکنید نهایت استفاده را بکنید و منظور از نهایت استفاده در طراحی به این معنا نیست کل فضای خالی طرحتون رو با تصویر و نوشته پر بکنید منظور این است که اتفاقا مثلا در طراحی چاپ سربرگ شما باید از حداقل ممکن فضای خودتون بتونید نهایت استفاده را ببرید و تمام مطالب را در یک محدوده بسیار کم بگنجانید.

نکته پنجم

اگر قصد طراحی ست اداری برای یک سازمان شناخته شده و بزرگ هستید سعی کنید از طرح های ساده و گویا استفاده بکنید و بیشتر سعی بکنید نام و برند سازمان رو بولد نشون بدید و هدف اصلی شما از طراحی برای این سازمان ها نشان دادن نام برند تجاری آن در ست اداری باشد و از یکسری طراح های خاص و شلوغ که مخاطب را از نام برند دور بکند اصلا استفاده نکنید. ولی اگر برای یک سازمان کم تر شناخته شده قصد طراحی دارید سعی کنید از یکسری طراح های جذاب و قشنگ که باعث بشه مشتری درگیر طرح بشود و همین باعث بشود نام برند سازمان شما رو بیشتر بخاطر بیاورد.

نکته ششم

محل قرار گیری لوگو و برند سازمانی شما به همان اندازه انتخاب کد رنگ مهم می باشد. محل مناسب لوگو مهم ترین نکته در طراحی و چاپ ست اداری می باشد. سعی کنید در طراحی ها بهترین نقطه را در هر طراحی به لوگو اختصاص بدهید. چه در طراحی و چاپ پاکت و چه طراحی و چاپ کارت ویزیت و غیره باید به این نکته بشدت توجه بکنید.

نکته هفتم

در طراحی حتما از آدرس و مشخصات ضرروی که نیازمند آن است که مشتریان شما به راحتی بتوانید از نوشته های درج شده در طراحی ست اداری به شما دسترسی پیدا بکند که این دسترسی شامل شماره تماس و آدرس ایمیل و شماره فکس و بقیه موارد می باشد استفاده بکنید.

نکته هشتم

سعی بکنید اگر قصد چاپ ست اداری خودتان را دارید از یک جنس کاغذی استفاده بکنید که باهم تناسب داشته باشند به گونه ای که اگر قرار است از کاغذ جنس کتان استفاده میکنید سربرگ و پاک و کارت ویزیت خودتان را از اون جنس استفاده بکنید که یک هارمونی سازگار باهم داشته باشند.

ما سعی کردیم هشت نکته کلیدی و اساسی درخصوص نکات ضروری در طراحی ست اداری را به شما ارائه بدهیم و امیدوار هستیم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید.