مرکز تخصصی چاپ متین

مرکز تخصصی چاپ متین ارائه دهنده تخصصی انواع چاپ کارت ویزیت | چاپ سربرگ اداری | چاپ ست اداری و مدیریتی | چاپ بروشور | چاپ پوستر | کاتالوگ | چاپ بنر و استند

مرکز تخصصی چاپ متین

مرکز تخصصی چاپ متین ارائه دهنده تخصصی انواع چاپ کارت ویزیت | چاپ سربرگ اداری | چاپ ست اداری و مدیریتی | چاپ بروشور | چاپ پوستر | کاتالوگ | چاپ بنر و استند

نکات لازم چاپ تراکت

نکات لازم چاپ تراکت

چرا قصد ایجاد چاپ تراکت دارید؟

ارتقا ارائه خدمات : برای چاپ تراکت یکسری نکات لازم چاپ تراکت وجود دارد که باید یکایک آنها را بررسی کنیم. یکتراکت می‌تواند راهی بسیار آسان برای ترویج کالاها و یا خدمات شما از طریق چاپ تراکت و توزیع آن در بین عموم مردم در یک بازه زمانی می تواند یک راهکار بسیار عالی و کاربردی برای شما باشد.

تبلیغ یک رویداد : چاپ تراکت فقط به یک فضای محدود و کوچکی نیاز دارد که شما بتوانید آن تراکت ها را در آنجا نگه داری کنید ، شما می توانید با درج مطالب در تراکت خود از یک رویداد بزرگ و بسیار مهم دیگران را به راحتی مطلع کنید. این روش خوبی برای ارائه اطلاعات خودتان به دیگران است و می‌تواند راهی ارزان برای دعوت مردم به شرکت در آن باشد. شما می توانید مراسمات و جشن ها ، افتتاحیه ها ، تخفیفات و بسیاری دیگر موارد در قالب چاپ تراکت فوری ، بسیاری از علاقه مندان به حرفه خودتان را با خبر کنید.

راه های ارتباطی : چاپ و طراحی تراکت یک ابزار بسیار مفید برای انتقال پیام شما چه سیاسی ، اجتماعی و چه مذهبی به دیگران می باشد. اغلب این کار معمولا توسط سازمان ها یا نهادهای بزرگ در قالب چاپ تراکت پیام و اهداف سازمانی خودشان را به دیگران منتقل می کنند.در اینجا شما با بخشی از نکات لازم چاپ تراکت آشنا شدید خوب است این نکته را بدانید وجود شبکه های اجتماعی در کنار چاپ تراکت شما را در رسیدن به اهداف سازمانی تان بشدت کمک می کند.

چرا باید چاپ تراکت را انتخاب کنیم؟

با ظهور شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ، تلگرام و بطور کلی اینترنت شما می توانید بصورت کاملا آنلاین بسیاری از خبرها و پیام را به لحظه دریافت کنید. اما با همه این تفاسیر گفته شده در خصوص فضاهای مجازی چاپ تراکت کماکان اثر پذیری ، کارایی و بطور کلی ماندگاری خودش را نسبت به شبکه های اجتماعی دارد.شما می توانید باچاپ تراکت ارزان و با کیفیت به حجم وسعی از مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کنید بدون نیاز به تجهزات و یا تخصص خاصی. شما می توانید در قالب چاپ تراکت با گروه یا افرادی برخورد کنید که ممکن است با شکبه های اجتماعی با آن ها برخورد نداشته باشیدچاپ تراکت به شما این امکان را می دهد که در فضای بیشتر بتوانید خدمات خودتان را تبلیغ کنید و این ارائه مطالب خودتان را به صدها یا هزاران نفر منتقل کنید.

چگونه تراکت خودمان را سفارشی کنیم؟

شما می توانید تراکت خودتان را در طرح های مختلفی همچون چاپ تراکت تحریر ۸۰ گرم تا چاپ تراکت گلاسه بهمره لیمنت ضخیم برای طرح خود انتخاب کنید. انتخاب تراکت بشدت باید با اهدافی که قرار است دنبال کنید سازگاری داشته باشد. همچنین به میزان سفارش تراکت ، به جامعه هدف و  محدوده ای که قرار است توزیع کنید بسیار بستگی دارد شما می توانید چاپ تراکت تیراژ پایین برای مقاصد و جامعه هدف کوچک و چاپ تراکت تیراژ بالا برای انتقال پیام خود در یک جامعه بسیار بزرگ استفاده کنید.

همانطور که گفته شد حجم کاری که قرار است سفارش بدهید خیلی مهم می باشد. در نتیجه توصیه ما به شما این است که اگر طرح تراکت شما یک جور می باشد و می توانید برای یک بازه بلند مدت از آن تراکت استفاده کنید چاپ تراکت تیراژ بالا سفارش بدهید چراکه در هزینه چاپ تراکت شما بشدت صرفه جویی می شود.اما اگر پیام و طرح تراکت شما قرار است مدام تغییر کند و جامعه مخاطب محدودی دارید می توانید همان چاپ تراکت تیراژ پایین را سفارش بدهید تا تراکت باطله  نداشته باشید.

امید است شما با رعایت این چند مورد نکات لازم چاپ تراکت بتوانید به یک تراکت بسیار زیبا و با کیفیت برسید. در انتها خوب است شما عزیزان را در خصوص ۰ تا ۱۰۰ هر سوالی مربوط به  چاپ و طراحی تراکت که دارید می توانید از متخصصین چاپ متین کمک بگیرید. ما هم سعی میکنیم تمام توان و تجربه چندین ساله خودمان را در عرصه چاپ تراکت با شما در میان بگذاریم.

همچنین شما می توانید با مطاله مقاله ” درباره  تراکت ” به یک شناخت و اطلاعات کلی درخصوص میزان کارایی و اهداف تراکت دست پیدا کنید و همچنین با مطاله مقالات “بهترین روش چاپ تراکت” و “روش چاپ تراکت” از نحوهچاپ و مطالبی که باید در تراکت خود درج کنید آگاهی کامل پیدا خواهید کرد.

 

مراحل چاپ بروشور

طراحی و ایجاد یک بروشور عالی می‌تواند زمان زیادی بگیرد اما اگر درست طراحی شود می‌توانید برای کسب و کار شما بسیار مفید و سودمند باشد. یک بروشور می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی برای بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما به دنبال ترفیع دادن جایگاه کسب و کار و یا معرفی محصول خودتان هستید بروشور به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای بسیار خلاقانه و جذابی این کار را به راحتی انجام بدهید . برخلاف چاپ تراکت و چاپ پوستر و … شما می توانید با استفاده از بروشورهای چاپی به راحتی برای اعلام کردن پیام بازاریابی خودتان و یا معرفی محصولاتتان در حوزه های بیشتر کسب و کار به کار ببندید. بروشورها به شما یک محیطی کامل برای برجسته کردن محصولات تان می‌دهند ،سعی کنید در بروشور خود از تصویر های جذاب و توضیح دادن به جزئیات بیشتر استفاده کنید .یک بروشور باید طوری تنظیم و طراحی بشود که خواننده ( مشتری شما ) وقت خودش را صرف نشستن و خواندن برشور شما بکند.

برای کمک رسانی به شما در ایجاد یک طراحی حساب شده و جذاب ما در اینجا ۷ گام کلیدی ساده مراحل چاپ برشور و طراحی آن را به شما بصورت کامل توضیح می دهیم. امید است بتوانید با استفاده از این چند متد ساده یک بروشور کاملا حرفه ای طراحی کنید.

۱- یکجا بشینید و یک سناریو بسازید

قبل از اینکه شما بخواهید تصمیم گیری کنید در مورد اینکه بروشور چقدر می تواند برای شما اهمیت داشته باشد باید به اصطلاح یکجا بشینید و بصورت کاملا حرفه ای برنامه ریزی بکنید برای اینکه چه چیزی را می‌خواهید به دست بیاورید. پیام اصلی بروشور شما چیست و شما قصد دارید برای کسانی که برشور شما را می‌خوانند چه اطلاعاتی را به آنها بدهید. عناوین اصلی را انتخاب کنید و همچنین در نظر بگیرید که صفحه پوششی شما چگونه به نظر می‌رسد که این صفحه اغلب تاثیر بزرگی بر مصرف کنندگان می‌گذارد .

۲-اندازه برشور خودتان را انتخاب کنید

پس از اینکه اهداف اصلی بروشور خود را برنامه ریزی و مشخص کردید گام بعدی شما مشخص کردن اندازه و ابعاد بروشور شما می باشد و همچنین باید تصمیم بگیرید که بروشور شما چند صفحه خواهد داشت . وزن کاغذ انتخاب شده را باید مشخص بکنید. اندازه کاغذ ، وزن کاغذ ، جنس کاغذ بصورت مستقیم بر قیمت چاپ بروشور تاثیر مستقیمی خواهد داشت. بنابراین بسته به میزان بودجه و دارایی که دارید می توانید این فاکتورهای گفته شده را بالا و پایین بکنید.

۳-همه اطلاعاتی که نیاز است در بروشور شما گنجانده شود

حالا که شما در پیام اصلی بروشور خود تصمیم گرفتید و اندازه ، سایز و جنس بروشور خودتان را انتخاب کردید زمان آن رسیده که به جمع آوری محتوای درج شده درون بروشور بپردازید. در بروشور بهترین و از کاربردی ترین تصاویر، درج قیمت ، افتخارات و … و هر اطلاعاتی که فکر می کنید برای جذابیت و باعث کارایی بیشتر و همچنین درج مطالبی که عامل رسیدن به اهداف شما در چاپ برو شور می شود در آن قرار بدهید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر ، به ویژه تصاویر محصولات ، دارای کیفیت بسیار بالا باشند و در قالب CMYK ذخیره شده باشند .

۴-اقدام به چیدمان مطالب بکنید

قدم بعدی شما در چاپ بروشور ، شروع به طراحی بروشور است. معمولا برای نتایج هرچه بهتر در چاپ بروشور شما باید از یک طراح حرفه ای و متخصص این کار بهره بگیرید اما اگر بودجه شما این اجازه را ندهد که طرحتان را به یک شرکتی بدهید و همچنین اگر تصمیم دارید که خودتان آن را طراحی کنید ، چند فاکتور اساسی وجود دارد:

اولا اینکه مطمئن شوید مطالبی را که در آن می نوسید بسیار خوانا و جذاب بوده باشد

دوما اینکه عکس هایی که قرار است در در بروشور استفاده کنید سعی کنید یک چیدمان مرتب و ثابتی در بخش های مختلف بروشور داشته باشد.

سوما اینکه سعی کنید از رنگ های زیبا و تاثیرگذاری که مبتنی بر روانشناسی رنگ ها باشد در چاپ بروشور خود استفاده کنید.

۵-بروشور نهایی خودتان را مجددا بررسی کنید

حالا که طراحی برشورتان را تکمیل کرده اید، مرحله این رسیده که همه بخش های مختلف برو شور تان را چک کنید.سعی کنید مجددا شیوه جمله بندی ، انتخاب تیتر و یا هر چیزی ویراستاری را با دقت برای بار دوم مطالعه کنید. نحوه طراحی و انتخاب عکس، شیوه قیمت گذاری و درج عددهای قیمت را مجددا بررسی کنید. سعی کنید از دیگران بخصوص افراد دلسوز نظرخواهی کنید زیرا ممکن است ایراداتی را آنها متوجه بشوند که در نظر شما نباشد. اگر توانستید از یک متخصص در خصوص طرح خود نظرخواهی بکنید.

۶-تصمیم گیری کنید

قبل از اینکه طرح خودتان را برای چاپ ارسال کنید شما باید در خصوص مراحل چاپ بروشور خود تصمیم گیری کنید مثلا می خواهید با یک روکش براق ، با کاغذ گلاسه براق و یا کاغذ گلاسه معمولی و … حتی ممکن است تصمیم بگیرید که با انتخاب کاور کارتی به بروشور خود کمی کیفیت بدهید. در کل شما باید جنس و وزن کاغذ بکار رفته دربرشور خودتان را بطور کامل تصمیم گیری کنید. پایان بروشور شما اغلب می‌تواند خیلی چیزها را به مشتری بگوید و شما هم می توانید که با یک کیفیت عالی به جذابیت هر چه بیشتر بروشور خود کمک کنید.

۷-طرح خودتان را به چاپخانه ارسال کنید

زمانیکه طراحی بروشور شما به پایان رسید و پس از تایید آن را ذخیره کنید سپس طرح خودتان را برای چاپگر ارسال کنید. بهترین فرمت ذخیره سازی فایل خودتان که قصد ارسال برای چاپگر را دارید فرمت PDF می باشد. این فرمت باعث می شود تمامی رنگ ها و نوشته های شما بدون هیچ گونه تغییری ذخیره و در نهایت برای چاپ آماده شود.

سعی کنید مقالات و مطالب زیادی در خصوص نحوه طراحی و چاپ بروشور مطالعات بسیار زیادی داشته باشید و از افراد متخصص در این کار نیز نظرخواهی داشته باشید. شما علاوه بر طراحی و چاپ بروشور، باید کارهای دیگری را در خاطر داشته باشید که یکی از این کارها اهمیت برنامه‌ریزی توزیع است. شما باید در نظر بگیرید که چگونه بروشورهایخودتان را به مشتریان تان و یا مشتریان جدید توزیع و تقسیم بندی بکنید.

شما دوستان می توانید ما را در تلگرام ، ایسنتاگرام و … دنبال کنید و سوالات تخصصی خودتان را در خصوص مراحل چاپ بروشور با ما در میان بگذارید.

 
 

سررسید سفارشی

سررسید اختصاصی سررسیدی است که کاملا براساس خواسته ها، مشخصات و به همراه ویژه گی های مورد نظر شما طراحی و به چاپ می رسد. لذا چنانچه یک آرم و یا رنگ خاصی که با هارمونی شرکت شما و یا با ست اداری شما(کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ، تراکت، لیوان و …) سازگاری دارد می توانید طرح دلخواه خودتان را در اسرع وقت و بصورت کاملا سفارشی به چاپ برسانید.برخی از تولید کنندگان موجود در بازار از جمله چاپ متین می توانند این خواسته های شما را برآورده کنند.

مواردی که شامل چاپ چاپ سررسید اختصاصی می شود

جلد اختصاصی: شما می توانید جلد سررسید تان را هرطور که بخواهید با انتخاب انواع متریال های موجود و با بالاترین کیفیت به چاپ برسانید.

ابعاد اختصاصی: چنانچه تمایل دارید سالنامه شما در ابعادی که موجود در بازار نباشد را در سایز دلخواه خودتان به چاپ برسانید می توانید از شیوه چاپ سررسید سفارشی استفاده کنید.

طراحی صفحات سررسید بصورت اختصاصی: در سررسید های اختصاصی شما می توانید تک تک صفحات را از ابتدا بصورت کاملا اختصاصی طراحی کنید این طراحی ها شامل (اضافه کردن یک جمله خاص مثل احادیث، شعر، بکار بردن لوگو شخصی در هر صفحه، بکار بردن شعار سازمان و یا اداره و…)

کاغذ اختصاصی: در صورت تمایل به تغییر رنگ موجود در سررسید یا به اصطلاح تغییر گرماژ رنگ مثلا (کرم ، سفید) و یا استفاده از کاغذ خاص برای قسمت آستر بدرقه سررسید می توانید از چاپ سررسید اختصاصی استفاده کنید.

چاپ رنگ اختصاصی: چنانچه تمایل دارید رنگ فاکتورهای لوگو، تاریخ ها ، نوشته ها و سایر موارد بطور سفارشی رنگ خاصی به خود بگیرد می توان از این شیوه استفاده کرد..

موارد دیگر: شما می توانید قسمت های دیگر سررسید خودتان را به طور خاص تغییر بدهید از جمله این موارد اضافه کردن یک قسمتی برای قرار گیری خودکار، نوع خاصی از جلد (نوع دوخت ، رنگ و …)،پرفراژ کردن کاغذ ها، ایجاد قالب خاص و یا برش کاغذها و موارد دیگر

زمان مناسب برای چاپ سررسید اختصاصی

برای چاپ سررسید اختصاصی (سررسید سفارشی) بهترین زمان ممکن آن نیمه دوم سال می باشد که تمامی قوانین از جمله تعطیلات و یا عدم تعطیلات، یک روزی را به یک مناسب خاصی اختصاص دادن و موارد از این قسم در نیمه دوم سال به طور کامل مشخص می شود همچنین شما اگر در زمان مناسب و یا زودتر سفارش خودتان را اعلام کنید تولید کننده می تواند با در اختیار داشتن زمان کافی طرح مورد نظر شما از جمله رنگ ، جنس ،جلد، قالب و موارد دیگر همچون طراحی صفحات داخلی را با دقت هرچه بیشتر به چاپ برساند و در زمان مقرر به شما تحویل بدهد که این موضوع باعث می شود قیمت چاپ سررسید اختصاصی تمام شده برای شما بسیار ارزان قیمت و با کیفیت بسیار بالا به چاپ برسد.

لذا سعی کنید زمان سفارش چاپ سررسید خودتان را به روزهای انتهایی سال نزدیک نکنید زیرا ممکن است در زمان تحویل سررسید تعللی ایجاد بشود و اگر ایرادی در چاپ و یا در طراحی بوجود بیاید و یا زمان کافی برای تغییر و اصلاح کردن طرح داشته باشید.


 
 

صنعت چاپ

صنعت چاپ

صنعت چاپ شامل موسساتی است که عمدتا در چاپ متون ، چاپ تصاویر ، چاپ روی تیشرت ،چاپ روی کاغذ (چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت ، چاپ سربرگ ، چاپ بنر ، چاپ سررسید اختصاصی و …) فلز ، شیشه ، چاپ روی لیوان ،چاپ پرچم و خیلی چیزهای دیگر را شامل می شوند. چاپ را می‌تواند به سه مرحله مجزا تقسیم شود : مرحله پیش ازچاپ(طراحی) ، آماده‌سازی مواد برای چاپ ؛ مرحله انتهایی یعنی خروجی. بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه این سه مرحله را بطور کامل رعایت می کنند این شرکت ها ابتدا طرح مورد نیاز شما را در کامپیوتر طراحی و ارزیابی کرده و سپس به اقدام به چاپ کرده و در نهایت به توزیع آنها می پردازند.

کالاها و خدمات

طیف گسترده‌ای از محصولات و کالاها در صنعت چاپ تولید و به چاپ می رسند. علاوه بر مجلات ، کتاب‌ها ، سررسید اختصاصی و برخی از روزنامه‌ های کوچک محصولات دیگر چاپی شامل  چاپ پاکت نامه‌ ، چاپ تراکت ، چاپ کتابچه های راهنما و … به چاپ می رسند. کالاهای چاپی شامل چاپ روی لیوان ، چاپ روی تی شرت ، چاپ پرچم و … می باشند.در این صنعت همچنین موسساتی حضور دارند که اقلام چاپی را بصورت سریع به چاپ می رسانند مانند چاپ افست و همچنین بخش های خدماتی مشغول در این صنعت مانند موسسات صحافی سررسید و کتاب مشغول به فعالیت هستند.

سازمان صنعتی . صنعت چاپ به ۱۲ بخش تقسیم می‌شود که آنها عموما نوع روش اصلی چاپ را که در ساخت یا محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد را معکوس می کنند. که در ساختار یا محصول تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد. موسساتی که از ورق های چاپی و یا برخی دیگر از حامل های تصویر برای توزیع جوهر به کاغذ استفاده می کنند به پنج بخش صنعتی تقسیم می شوند: لیتوگرافی، فلکسوگرافی، gravure ، چاپ روی صفحه و چاپگرلیتوگرافی، که از صفحات فلزی صاف استفاده می کند که یکی از پرکاربردترین فرآیند در صنعت چاپ می باشند.صنعت چاپ ترکیبی از ماشین آلات مخصوص و کامپیوتر می باشد .پیشگامان در حوزه های چاپ تجاری بزرگ‌ترین بخش صنعت را تشکیل می‌دهند .اگرچه روند چاپ بیشتر روزنامه‌ها از شیوه لیتوگرافی می باشد اما فعالیت‌های چاپ آن‌ها در این صنعت گنجانده نشده است بلکه در صنعت نشر گنجانده شده‌ اند.

فلکسوگرافی از صفحات چاپی ساخته شده از لاستیک یا پلاستیک استفاده می کند. این یک فرآیند باسرعت بسیار بالا می باشد که از جوهر خشک کردن استفاده می کند و می‌تواند انواع مختلفی شامل برچسب‌ها ، کیسه‌های خرید ، کارتن‌های شیر و جعبه‌های راه راه را تولید کند .تولید به شیوه reproduction دارای کیفیت بالا ، فرم بندی مناسب و از انعطاف‌پذیر کافی برخودار بوده و توانسته سهم قابل‌توجهی از بسته‌بندی و چاپ محصول را به خودش جذب کند . شیوهچاپ صفحه نمایش بیشتر برای چاپ بر روی کلاه ، چاپ روی تیشرت ، چاپ پرچم و دیگر اقلام پارچه‌ای کاربرد دارد.

کالاها و خدمات
 
 

فرایندهای بدون ورق از پیشرفته ترین تکنولوژی شیوه چاپ هستند که در بخش چاپ دیجیتال گنجانده می شوند. این موارد شامل چاپ الکترونیک، الکترواستاتیک و یا جوهر افشان می باشند و عمدتا برای کپی کردن، تکثیر و چاپ هایی همچون چاپ بنر ، چاپ سررسید اختصاصی استفاده می شوند. بخش عمده ای از کارهایی که با استفاده از فرآیندهایچاپ دیجیتال انجام می شود، برای سفارشات در حجم کم می باشند و اغلب از این شیوه در مغازه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد این نوع چاپ بسیار بی عیب و نقص می باشند و همچنین چاپ دیجیتال یکی از بخش هایی در صنعت چاپ می باشد که به سرعت در حال رشد و توسعه می باشد. چاپ دیجیتال، به عنوان “چاپ متغیر داده ها” شناخته می شوند در این شیوه چاپ قابلیت چاپ در سایز و انوع مختلفی از طرح های می باشند.

پیشرفت‌های اخیر در صنعت چاپ  مانند بسیاری از صنایع دیگر ، همچنان دست‌خوش تغییرات اساسی می باشد. این صنعت بطور فزاینده ای با حوزه کامپیوتر مرتبط می باشد به گونه ای که تغییر و پیشرفت در این حوزه باعث پیشرفت در سایر حوزه ها می شود و بسیاری از فرایندهایی که در گذشته توسط دست صورت می گرفت در حال حاضر بصورت اتوماتیک در حال انجام هستند. این پیشرفت در حوزه چاپ در هر سه مرحله پیشرفت داشته و مهم ترین در مرحله پیش از تولید می باشد.در گذشته کارگران برای بریدن بخش های مختلف طرح چاپ شده مشغول فعالیت بودند ولی در حال حاضر این برش و طراحی ها در مرحله قبل از چاپ و بعد از آن توسط تجهیزات پیشرفته امروزی بصورت خودکار انجام می شود و دیگر نیازی به نیروی انسانی نمی باشد.شما می توانید تمامی مراحل و خط برش چاپ را در مرحله پیش از چاپ در کامپیوتر بطور کامل مشاهده و از بروز هرگونه ایراد و خطایی جلوگیری کنید.پیشرفت تکنولوژی بر فرآیند چاپ تاثیر گذاشته ‌است . اپراتورهای ماشین چاپ ، که به عنوان اپراتورهای مطبوعاتی نیز شناخته می‌شوند ، به طور فزاینده‌ای از کامپیوترها برای ایجاد تنظیمات در چاپ استفاده می‌کنند .

صنعت چاپ دیجیتال به سرعت در حال رشد است چرا که تکنولوژی چاپگرها به سرعت در این صنعت روبه جلو حرکت می کند. اکثر چاپگرها های سازمان ها در حال حاضر به صورت چاپ دیجیتال عمل می کنند . فرآیندهای چاپ ،ر امروزه از طریق اسکنرها و دوربین ها وارد و کامپیوتر شده و مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ دیجیتال عملیات های قبل از چاپ و همچنین فرآیند چاپ را تغییر می‌دهد. در فراید چاپ دیجیتال بسیار از مراحل دستی حذف می شوند و کار به سرعت بیشتری پیگیری می شود.

صنعت چاپ دیجیتال
 
 

در حال حاضر صنعت چاپ علاوه بر چاپ محصولات خدمات بیشتری را به مشتریان عرضه می کنند. شرکت های چاپ محصولات مشتریان را بسته بندی و به مشتریان خود ارسال می کنند و همچنین آنها خدمات فرعی دیگری را به مشتریان خود ارائه می دهند که عبارتند از : مدیریت پایگاه‌داده ، پست ، انبارداری و سفارش از طریق وب سایت و انجام کارهای طراحی. شرکت های چاپ احساس می‌کنند که ارائه این خدمات باعث جذب روز افزون مشتری برای آنها می شود و به راحتی می توان با سایر شرکت های فعال در این حوزه رقابت داشته باشند.

شرایط کاری

میزان ساعت‌ مشغول به کار

میانگین ساعت کاری کارگران در صنعت چاپ در سال ۲۰۰۸ ، ۳۸٫۳ ساعت در هفته می باشند که در مقایسه با سایر بخش های تولیدی ۴۰.۸ ساعت در هفته می باشد . کارگران در این صنعت عموما در یک روز ۸ ساعت کار انجام می دهند، برای اضافه کاری بسته به میزان سفارشات ساعت آن متفاوت می باشد. شرکت های بزرگ میزان حقوق براساس عملکرد و ارشدیت یک فرد در کارگاه و همچنین میزان توانایی ارتباط با مشتری می باشد.

محیط های کاری بسته به نوع فعالیت چاپ خانه متفاوت می باشد. به عنوان مثال در کارگاه های چاپ مطبوعاتی به دلیل ایجاد سرو صدا نیازمند محافظت از گوش برای کارکنان خود هستند. طراحان در این چاپخانه ها باید در یک محیط آرام و بی سروصدا و دور از هر فعالیتی قرار بگیرند.

صنعت چاپ به دلیل ظرافت و وجود یکسری جزئیات نیازمند دقت و تمرکز بسیار زیادی می باشد که بسیار خسته کننده و فشار زیادی را به متصدی دستگاه وارد می کند که البته با پیشرفت دستگاه ها این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

در صنعت جوهر و چاپ افراد چون با جوهر و مواد شیمیایی سروکار دارند در دراز مدت ممکن است آسیب زا باشند البته این مشکل برای تولیدات چاپ دیجیتال بسیار کمتر شده است و در چاپ افست این مشکل بیشتر است که در صنعت چاپ افست هم با پیشرفت دستگاه ها این مشکلات هم به مراتب بهتر شده است.

اشتغال

طبق گزارشات در موسسات آمریکایی در سال ۲۰۰۸ , صنعت چاپ در حدود ۵۹۴,۱۰۰ نیرو در این حوزه مشغول به فعالیت بودند. بزرگترین بخشی که در آن مشغول بودند بخش لیتوگرافی می باشد.

میزان افراد شاغل در این صنعت

طبق گزارشات به عمل آمده در آمریکا حدود ۵۳ درصد افراد شاغل در بخش های تولیدی مشغول فعالیت هستند و به میزان ۱۷ درصد در صنایع چاپ و مشتقات آن مشغول به فعالیت می باشند.

شرکت های فعال در حوزه چاپ

افراد شاغل در تولید

طراحان و متخصصین فعال در حوزه چاپ، طرح و تصاویر و رنگ دلخواه شما را از شما می گیرند و سپس آن فایل ها را در کامپیوتر و با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی ارزیابی و سپس آن را برای چاپ ارسال می کنند. در برخی از شرکت ها این افراد حتی طرح دلخواه شما را طراحی و سپس برای چاپ ارسال می کنند یعنی طراحی و چاپ همه و همه بر عهده خودشان خواهد بود. هنگامیکه طراحان طرحی را آماده کردند آن را به بخش چاپ ارسال می کنند، افراد متخصص در حوزه چاپ فایل ارسالی را با قوانین دستگاه و اصول چاپ و رنگ و فرم بندی مناسب مطابقت داده و سپس فرمانچاپ را صادر می کنند.

افراد شاغل در تولید
 
 

وقتی دستگاه آماده چاپ شد، اپراتورهای دستگاه چاپ مواد اولیه برای چاپ را بررسی می کند و سپس صفحه‌های چاپرا نصب می‌کند . آن‌ها همچنین میزان فشار و جوهر چاپ را تنظیم می‌کنند ,و براساس میزان چاپ، کاغذ را درون دستگاه قرار می دهند. اپراتور دستگاه باید در کنار دستگاه بایستد و هرگونه مشکلی که پیش بیاد را به سرعت رفع و اصلاح کند. وجود اپراتور دستگاه های چاپ نیز در مغازه های کوچک هم کاربرد خودش را دارد.

پس از چاپ برخی از محصولاتی که نیاز به صحافی دارند مانند چاپ سررسید اختصاصی ، چاپ کتاب و کتابچه و … کاغذهای آن را از دستگاه خارج کرده و توسط تیم صحافی این کاغذها را با چسب بهم می چسبانند. برخی از دستگاه های پیشرفته وجود دارد که صحافی نیز توسط خود دستگاه صورت می گیرد و نیازی به نیروی انسانی نمی باشد. صحافی هم روش های مختلفی وجود دارد برای مثال روش چسباندن، روش دوختن و … و بسته به انتخاب مشتری صحافی سالنامه و یا هرچیز دیگری انجام می شود.

آموزش و ارتقای شغلی

کارگرانی که وارد صنعت چاپ می‌شوند به طور غیررسمی در کارگاه مورد آموزش قرار می گیرند. در طول آموزش آن نیرو بسته به استعداد و علاقه مندی که دارد پس از آموزش در آن قسمت به کار گرفته می شود. کارگران ابتدا بعنوان دستیار مشغول به کار می شوند و سپس پس از یک دوره یادگیری کامل بصورت مستقل مشغول به فعالیت می شوند.

میزان و سواد و تخصص های آکادمی در این حوزه می تواند بسیار مفید و کارساز باشد به گونه ای که اگر فرد در دانشگاه ها در حوزه های طراحی و با نرم افزارهای گرافیکی کار کرده باشند بسیار راحت می تواند در این حوزه فعالیت داشته و مفید تر واق شوند. در نتیجه سعی کنید از افرادی که در این حوزه تحصیل کرده اند بکار گیری کنید.

کارکنان شاغل در حوزه چاپ نیازمند یکسری آموزش هایی در خصوص نحوه ارتباط درست با مشتری باید باشند. همچنین این کارکنان نیازمند آموزش با کامپیوتر و نحوه عملکرد با نرم افزارهای گرافیکی می باشند. شما باید برای آموزش آنها یک مهلت یادگیری تعیین کنید تا آنها در این بازه های زمانی تعیین شده اقدام به یادگیری کامل این حوزه بکنند. سعی کنید از نیروی استفاده کنید که خلاق باشند که بتوانند پس از یادگیری کامل نرم افزارهای گرافیکی برای شما طرح های بسیار زیبا و خلاقه و مشتری پسند بزنند.

چشم انداز

چشم انداز صنعت چاپ در حوزه مشاغل

چشم انداز در این حوزه این است که میزان افراد شاغل در حوزه اپراتور دستگاه به شدت کاهش پیدا خواهد کرد ولی افرادی که تخصص کافی در زمینه طراحی و کار با نرم افزارهای گرافیکی دارند نیز برای سال های آینده بسیار مورد نیاز خواهند بود. پیشرفت در صنعت چاپ بویژه در حوزه های چاپ افست و بخصوص چاپ دیجیتال باعث می شود که فرصت های شغلی در صنعت چاپ ریشه کن بشود.

چشم انداز میزان رشد اقتصادی در حوزه چاپ

در سال های آیند با توجه به رشدهایی در حدود ۱۱ درصدی در اقتصاد کشورهای پیشرفته اما شاهد میزان رشد منفی ۱۶ درصد برای صنعت چاپ خواهیم بود. علت این میزان کاهش پیش بینی شده ، رشد چشم گیر و استفاده فراگیر از اینترنت و اتوماسیون های اداری خواهد شد که در نتیجه احتیاج به حوزه چاپ به شدت کاهش پیدا می کند. کاهش میزان تقاضا باعث می شود شرکت های مشغول فعالیت در این حوزه اقدام به تعدیل نیرو بکنند که در نتیجه میزان بیکاران در این حوزه افزایش پیدا می کند. البته برخی از شرکت های کوچک و متوسط که به شیوه چاپ دیجیتال عمل می کنند شاید با حاشیه سود اندک بتوانند به ادامه فعالیت خود بپردازند.

فرایند هایی که در حال حاضر بصورت دستی صورت می گیرد در سال های آینده با توجه به پیشرفت تکنولوژی بصورت خودکار(اتوماتیک) می شوند. در نتیجه در سبک مشاغل تغییر ایحاد می شود و در نتیجه کارکنان شاغل در این حوزه بای سطح سواد تکنولوژی خودشان را بالا ببرند و بتوانند با تجهیزات پیشرفته کار بکنند. این پیشرفت تکنولوژی باعث می شود برخی افراد که در حال حاضر برخی از قسمت های صنعت چاپ را با مهارت های دستی انجام می دهند در سال های آینده از مدار اشتغال کشوری خارج بشوند و عملا شغلی برای آنها باقی نماند. همانطور که گفته شد طراحی و فردی که تسلط کامل به نرم افزارهای گرافیکی دارد بسیار در سال های آینده مورد نیاز و احتیاج خواهند بود.

بسیاری از تولید کنندگان دستگاه های چاپ در حال افزایش تعداد خدمات دستگاه ها هستند که پاسخگویی بسیاری از فعالیت هایی که در حال حاضر بصورت دستی انجام می شوند می باشند. رشد خدمات دستگاه های چاپ باعث کاهش افراد شاغل در این حوزه می شود. اما سبب بهبود کیفیت و کاهش ضریب خطا در هنگام چاپ و همچنین افزایش سرعت در صنعت چاپ می شود.

چشم انداز چاپ
 

طراحی سربرگ در ورد

طراحی سربرگ در ورد

چرا شما باید صدها هزار تومان برای چاپ و طراحی سربرگ و یا برای چاپ پاکت‌ نامه ، چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت و … خرج کنید ، وقتی که شما می توانید با استفاده از بسیاری از نرم افزارهای گرافیکی از جمله فتوشاپ و یا با روش بسیار ساده تر با استفاده از نرم افزار word به طراحی سربرگ در ورد بپردازید پس چرا باید هزینه اضافی بابتطراحی سربرگ بپردازید. کافی است شما قوانین روش ایجاد سربرگ در ورد را رعایت کنید و به راحتی می توانید یکسربرگ زیبا داشته باشید. شما همچنین می توانید طرح خودتان را در مراکز چاپ به راحتی و با پایین ترین قیمت بهچاپ برسانید. ما در این مقاله به بخشی از توانمندی های WORD اشاره ای می کنیم و شما می توانید برای سایر توانمندی های این نرم افزار مقاله های مرتبط با این نرم افزار همچون طراحی بروشور با ورد و طراحی کارت ویزیت با ورد و طراحی تراکت با ورد را مطالعه بفرمایید.

روش اول

مرحله اول

ابتدا طرح دلخواه خودتان را با استفاده از یک قلم کاغذ طراحی کرده و وقتی از نحوه طراحی و شکل و ظاهر آن رضایت پیدا کردید، سپس آن طرح را در نرم افزار word پیاده سازی کنید.

در هنگام طراحی دقت کنید که نام شرکت، لوگو، آدرس و اطلاعات تماس و یا هر اطلاعات دیگری که احساس می کنید باید در سربرگ باشد را برروی کاغذ پیاده سازی کنید

سربرگ

مرحله دوم

کافی است شما نرم افزار word 2016 را باز کنید و با استفاده از ابزارهای موجود در این نرم افزار طرح دلخواه خودتان را پیاده سازی کنید.

مرحله سوم

یک سند جدید در word باز کنید و آن سند را در محل و با نامی دلخواه ذخیره کنید. شما می توانید آن سند را با هر فرمتی بسته به آن شرکتی که بخواهید آن سند را به چاپ برسانید ذخیره سازی کنید.

ذخیره کردن

مرحله چهارم

در این مرحله پس از وارد شدن به نمای word کافی است از سربرگ insert بر روی header کلیک کرده و یک سربرگدلخواه را از بین سربرگ های پیش فرض ورد انتخاب کنید.

همچنین شما می توانید در قسمت سربرگ با انتخاب گزینه Edit هر طرحی را که بخواهید خودتان طراحی کنید می توانید با انتخاب این گزینه انجام بدهید و نیازی به استفاده از طرح های پیش فرض ورد نیست.

header

مرحله پنجم

در این مرحله طرح طراحی شده برروی کاغذ را در word وارد کنید(آدرس، لوگو، شماره تماس و …).

با فشردن کلید enter می توانید به خط پایینی منتقل شوید.

در صورت موجود بودن آدرس سایت شما می توانید یک بخش مستقل برای آدرس سایت خود لحاظ کنید.

انتخاب نوع و اندازه قلم یک نکته بسیار کلیدی در طراحی سربرگ می باشد شما می توانید برای انتخاب فونت مورد نظر خودتان در سربرگ Hone و در بخش Font ، فونت مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و در همان بخش اندازه قلم را نیز انتخاب کنید. طبق معمول نام و یا لوگوی شرکت اندازه قلم آن تقریبا ۲ برابر قسمت های دیگر می باشد و آدرس سایت و شماره تماس و سایر بخش ها نیز معمولا نصف اندازه آن می باشد.

نوشتن سربرگ

مرحله ششم

در این قسمت لوگوی شرکت خودتان را به سربرگ اضافه کنید برای این کار کافی است در سربرگ insert بر روی Pictures بزنید سپس عکس مورد نظر خودتان را از محل مورد نظر انتخاب کرده و برروی insert کلیک کنید. معمولا لوگو خودتان را با فرمت jpg ذخیره و از آن استفاده کنید.

تصویر

مرحله هفتم

در این مرحله شما باید اندازه لوگو را تنظیم و در محل مناسب قرار بدهید.

شما می توانید مکان نمای موس را در قسمت گوشه لوگو قرار بدهید و اندازه آن را کوچک و بزرگ کنید.

با انتخاب لوگو توسط موس و نگه داشتن دکمه سمت چپ موس می توانید تصویر لوگوی خودتان را در هرجای از سربرگ جابجا کنید.

لوگو

مرحله هشتم

شما در این مرحله می توانید سربرگ خودتان را با استفاده از یک خط مستقیم به بخشهای مختلف تقسیم کنید مثلا قسمت آدرس را از شماره تماس جدا کنید.

برای این کار کافی است در سربرگ Insert رفته و سپس بر روی Shapes کلیک کرده و از آنجا بر روی گزینه خط مستقیم را انتخاب می کنید.

شما می توانید با کلیک بر روی یک نقطه و با نگه داشتن دکمه موس خطی برروی صفحه ترسیم کنید.

خط

مرحله نهم

شما می توانید بخشی از اطلاعات خودتان را در قسمت پایین برگه خود قرار دهید. این اطلاعات نظیر شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس سایت و … می تواند باشد.

برای این کار کافی است به قسمت Insert رفته و برروی Footer کلیک کنید.

شما می توانید مانند قسمت Header با استفاده از طرح های پیش فرض طرح الگویی را انتخاب کنید همچنین شما می توانید با انتخاب کزینه edit هر طرحی را که بخواهید پیاده سازی کنید.

فوتر

مرحله دهم

پس از طراحی و اتمام کار شما می توانید با فشرده گزینه Esc بر روی صفحه کیبورد طرح مورد نظر خودتان را از حالت انتخاب خارج کنید.

مرحله یازدهم

در انتها تمامی مراحل انجام شده را ذخیر کنید و دکمه میانبر ذخیره سازی سند دکمه ترکیبی Ctrl+s می باشد.

روش دوم

مرحله اول

شما می توانید بصورت آنلاین از طرح های موجود در word استفاده کنید.

برای این کار کافی است از قسمت File برروی New را انتخاب کرده و در قسمت جستجو کلمه Letterhead را جستجو کنید.

شما می توانید با انتخاب یکی از طرح های آنلاین word اصلاحات خاص مربوط به خودتان را برروی آن انجام بدهید.

تمپلت

در انتها شما توانستید با چندین روش ساده به طراحی سربرگ در ورد بپردازید و از هزینه های اضافی بابت طراحی سربرگ خودداری می کنید. کافی شما طرح خودتان را به یک شرکت چاپ ببرید تا با خیال راحت در آنجا چاپ سربرگشما را انجام بدهد.